Brandmanagement zet je internationaal op de kaart

Zet een sterk, onderscheidend merk neer

Zet een sterk, onderscheidend merk neer

Brandmanager of corporate communicatiemanagers van bedrijven en onderwijsinstellingen hebben de zware taak om hun merk te laten schitteren. Lokaal, regionaal en internationaal moet er een sterk merk staan dat aantrekkingskracht en vertrouwen uitstraalt. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe val je op tussen concurrenten die zich net zo veel uiten in de offline als online wereld? Het is niet een kwestie van even de site opfrissen of het logo oppoetsen. Onderscheiden van de rest begint bij de organisatie.

Samen sta je sterker

Medewerkers zijn het fundament van van je merk. Daarom moeten zij overtuigd zijn van het grote belang dat verandering en vernieuwing goed is. Alleen dan worden ze intrinsiek gemotiveerd, en maken zij het merk en de aantrekkingskracht ervan nog groter. Dat lukt maar op één manier, openstaan voor de lokale en regionale klanten. Op die manier kun je je branding slimmer aanpakken. De whitepaper gaat dieper hierop in.

3 ingrediënten voor de juiste uitstraling

Voordat je externe waarde kunt creëren dien je natuurlijk allereerst alle interne informatie op orde te hebben. Zorg voor een kernachtig verhaal dat in alle communicatie consistent, consequent en constant wordt doorgevoerd. Wil je dit goed aanpakken? Sta dan stil bij de drie ingrediënten voor een sterk merk:

  1. De rol van mensen en gedrag bij het bouwen van een sterk merk
  2. Het veranderen van processen voor global branding
  3. De rol van technologie bij branding

Werken aan succes

Hoe ga je van een passieve houding naar co-creatie. Hoe zorg je dat jouw merk niet sterk wordt door te zenden, maar door te luisteren en te vragen en door debat. In deze whitepaper lees je hoe je mensen, processen en technologie samenbalt tot een sterk internationaal merk. Lees alle ins en outs in Hoe bouw je een sterk corporate merk? en neem een voorsprong op de concurrentie.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. Technologie & Onderwijs brengt graag actuele kennis rondom MediawijsheidSchool van de toekomst bij u onder de aandacht. Deze vindt u hiernaast.

Mediawijsheid :  Succesvol starten met Microsoft Teams

Om efficiënter te kunnen samenwerken, kiezen steeds meer onderwijsinstellingen voor het samenwerkingsplatform Teams. Zie het als een virtueel koffiehok om de voortgang van een project te bespreken of als een netwerk vol relevante content. Het succes van deze tool hangt natuurlijk grotendeels af van de voorbereiding en de uitrol binnen jouw instelling. Maak van jouw implementatie een succes door eerst deze webcast te bekijken.

Lees verder

Mediawijsheid :  7 x beter aan de slag met digitale devices op school

Goed onderwijs staat centraal in het voorgezet onderwijs. Steeds vaker zijn daar tablets of laptops voor nodig, want digitaal lesgeven en krijgen raakt steeds meer ingeburgerd. Welke devices voldoen aan de nieuwe norm, de manier van lesgeven en de eisen van de docenten en scholieren? Hoe houd je alle stakeholders aangehaakt? Dit handboek vertelt je hoe je dit proces aanvliegt.

Lees verder

School van de toekomst :  De ideale digitale werkplek voor studenten en docenten

Om de onderwijsinstelling klaar te stomen voor het onderwijs van de toekomst is het belangrijk dat je een digitale werkplek inricht die innovatie mogelijk maakt. In deze whitepaper lees je welke 3 stappen jou helpen bij het inrichten van deze ideale digitale werkplek. Zo open je de deur voor gamification, virtual reality en zet je echt stappen richting student-gestuurd onderwijs.

Lees verder

School van de toekomst :  7 x beter aan de slag met digitale devices op school

Goed onderwijs staat centraal in het voorgezet onderwijs. Steeds vaker zijn daar tablets of laptops voor nodig, want digitaal lesgeven en krijgen raakt steeds meer ingeburgerd. Welke devices voldoen aan de nieuwe norm, de manier van lesgeven en de eisen van de docenten en scholieren? Hoe houd je alle stakeholders aangehaakt? Dit handboek vertelt je hoe je dit proces aanvliegt.

Lees verder
 
 

Blijf net als duizenden andere professionals op de hoogte van de laatste updates en schrijf u in voor onze nieuwsbrief:

Uw inschrijving is geregistreerd. Hartelijk dank voor uw aanmelding.