Hoe beheer ik mobiele apparaten?

24 December 2019, 10.35afbeelding Hoe beheer ik mobiele apparaten?

In het huidige bedrijfsleven worden mobiele apparaten steeds gebruikelijker. Of we het nu hebben over telefoons of over tablets. En dan nog het verschil in persoonlijke apparaten of bedrijfsapparaten. Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijfsdata op deze apparaten veilig is, en niet in verkeerde handen valt. Microsoft heeft hiervoor een product: Intune.

Lees verder

Hoe komt de Holosuite van pas in de non-profitsector?

18 December 2019, 13.37afbeelding Hoe komt de Holosuite van pas in de non-profitsector?

Een 360-graden-beeldervaring, mixed-reality-toepassingen, slimme wanden en de HoloLens – allemaal in één ruimte, zodat je bepaalde situaties kan schetsen die je normaal gesproken alleen live zou kunnen ervaren. Een toekomstscenario? Absoluut niet! De allereerste Holosuite is namelijk een feit.

Lees verder

De Holosuite: het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’

10 December 2019, 09.53afbeelding De Holosuite: het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’

De meeste mensen zien hypermoderne, innovatieve technologieën als toekomstmuziek. “Klinkt prachtig,” zeggen zij. “Maar zover zijn we toch nog lang niet?” Vaak hebben ze het bij het verkeerde eind. Want die zogenaamde toekomst is er al. Elke keer wanneer je tankt, heb je bijvoorbeeld te maken met Artificial Intelligence (AI). Maar daar sta je niet altijd bij stil.

Lees verder

Pijnlijke kloof tussen opleiding en functies van de toekomst

27 November 2019, 15.41afbeelding Pijnlijke kloof tussen opleiding en functies van de toekomst

Het onderwijs, een van de pijlers van onze samenleving en onze economie, heeft het moeilijk. En de uitdagingen van de sector gaan verder dan de recente discussies over het tekort aan leerkrachten, de roep om hogere salarissen en vermindering van de werkdruk. Ze gaan ook over de inhoud van het curriculum. Het onderwijs zal zich op alle fronten versneld moeten ontwikkelen om leerlingen en studenten klaar te stomen voor een digitale toekomst. Daar is een transformatie voor nodig die de onderwijssector niet in één keer, én niet alléén kan doorlopen. Het bedrijfsleven kan en wil hierbij een rol spelen.

Lees verder