• Bezoek de Technologie & Onderwijs twitterpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs facebookpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs YouTube-pagina
  • Schrijf u hier in voor de nieuwsbrief

Office 365 en Office 2016: handige functies

6 niet te missen tips voor Office 2016

Met de komst van Office 2016 en Office 365 is er een aantal handige functies toegevoegd. Voor mij persoonlijk maken deze funties het werken een stuk aangenamer. Graag deel ik zes niet te missen tips, die ook jouw productiviteit kunnen verhogen. Deze tips leg ik uit aan de hand van een paar korte video’s die ik heb gemaakt.

Office 2016 tips
Eenvoudig samenwerken via Groepen met Outlook 2016 en Office 365
Met groepen kun je allerlei zaken met elkaar delen, zoals een agenda, e-mail, notities en documenten. Op die manier heb je een centrale groep aangemaakt waar je handig met elkaar samen kunt werken.

 

Automatisch je email ordenen met Clutter in Outlook 2016 en Office 365
Niet alle e-mail is belangrijk. Outlook 2016 is zo slim, dat hij zelf onbelangrijke e-mails (clutter) voor je apart zet. Dit gebeurt via machine learning. Op deze manier kun je e-mails die niet belangrijk zijn wel bewaren, maar toch uit je inbox verwijderen.

 

Bijlage toevoegen op de nieuwe manier met Outlook 2016
Voorheen was het soms even zoeken naar een document wanneer je deze met iemand per e-mail wilde delen. Outlook 2016 maakt je het makkelijk, door direct de meest recente documenten te tonen wanneer je er één wilt delen.

 

Add-ins voor Office
Veel mensen kennen Add-ins voor Office nog niet. Het mooie is dat ontwikkelaars zelf add-ins kunnen maken, die naadloos aansluiten op Office 2016. Hieronder drie add-in tips.

Outlook 2013 en 2016 uitbreiden via de Office add-in voor Sjablonen
Een sjabloon is een standaard antwoord dat je op kunt slaan in Outlook 2016. Deze kun je later eenvoudig gebruiken in je communicatie. Bekijk hier hoe je op deze manier veel voorkomende handelingen kunt automatiseren.

 

Landkaart toevoegen aan Excel 2013 en 2016
Hier laat ik zien hoe je eenvoudig een landkaart aan Excel kunt toevoegen. Vervolgens ken ik waardes toe aan een aantal steden. Deze zullen direct zichtbaar worden op de landkaart.

 

WikiPedia add-in voor Word 2013 en 2016 voor het snel invoegen van informatie
Met deze add-in kun je eenvoudig zaken uit Wikipedia in Word plaatsen.

 

Wil je aan de slag met de volledig nieuwe Office 2016? Schaf deze dan aan met Office 365.

Microsoft

Partner: Microsoft

Website:https://www.microsoft.com/nl-nl/education/Profiel:

De kwaliteit van ons onderwijs bepaalt in grote mate je kansen om vooruit te komen in de wereld. Landen die voldoende talent voortbrengen en aantrekken, blijven overeind in de mondiale concurrentie om talent. Daarbij is aandacht voor 21st Century Skills en innovatief onderwijs essentieel. Microsoft gaat graag met scholen in gesprek over de uitdagingen en kansen in het onderwijs.
Lees verder...

Mail deze partner  Mail deze partner
 

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de T&O nieuwsbrief!

Inschrijven