• Bezoek de Technologie & Onderwijs twitterpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs facebookpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs YouTube-pagina
  • Schrijf u hier in voor de nieuwsbrief

KINECT IN HET ONDERWIJS

Werken met technologie betekent niet meer per definitie stil zitten achter een scherm. Met Kinect gebruik je je hele lichaam om op het scherm dingen te laten gebeuren. Kinect maakt het echt mogelijk om op een andere manier les te geven en meerdere zintuigen aan te spreken. Lees meer over de mogelijkheden van Kinect in het onderwijs.

Wat is Kinect

Kinect is een camera (en bijbehorende software) voor de Xbox 360. Met deze camera is de spelcomputer zonder controller te besturen; de controller, dat ben jezelf! Kinect reageert op iedere beweging die je maakt. Het is gebaseerd op een extra accessoire dat interactie met de Xbox 360 mogelijk maakt. Door gebaren met het volledige lichaam, door gesproken tekst of door voorwerpen te laten 'zien' aan de camera. Lees hier meer over Kinect.

Wat is Kinect

Kinect in het onderwijs

Kinect brengt een heel nieuwe soort interactie in het onderwijs. De mogelijkheid om direct te reageren op leerlingenprestaties en daarop te anticiperen met aanbod op maat, wordt al lang gezien als een belangrijke factor voor succesvol leren en lesgeven. Kinect biedt een directe interactie tussen de gebruiker en de aangeboden software in de meest intuïtieve vorm. De gebruiker combineert meerdere zintuigen: het is auditief, visueel én kinesthetisch. De natuurlijkheid van de gevraagde bewegingen maken de beleving heel direct en intuïtief. Met Kinect kun je bestaande games inzetten of zelf maatwerk games creëren. Bekijk een aantal voorbeelden in het filmpje hiernaast. Lees meer over kinect in het onderwijs.

Ontdek de voordelen van Kinect in het onderwijs in onderstaande kennisdocumenten:

Lees op het Microsoft Educator Network meer over Kinect for Windows.

Wat gebeurt er al met Kinect in het onderwijs

In januari 2014 was er speciaal voor docenten en andere betrokken in het onderwijs een Kinect-inspiratiesessie bij Microsoft, in samenwerking met SLBdiensten, APS IT-Diensten en SURFmarket. Deze bijeenkomst heeft geleid tot twintig inspirerende ideeën met Kinect-toepassingen gericht op het onderwijs. Uit deze twintig ideeën hebben we zorgvuldig twee winnaars geselecteerd: ‘Hoofdrekenen in beweging’ en ‘Superhelden Eiland 2.0’. Deze toepassingen worden uitgewerkt in een werkbare Proof of Concept. Lees hier meer over de twee winnende ideeën.

Kinect in het onderwijs

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de T&O nieuwsbrief!

Inschrijven