• Bezoek de Technologie & Onderwijs twitterpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs facebookpagina
  • Bezoek de Technologie & Onderwijs YouTube-pagina
  • Schrijf u hier in voor de nieuwsbrief

Onderzoek naar leren, pedagogiek en onderwijsinnovatie

Microsoft is verbonden aan verschillende (internationale) onderzoeksinitiatieven over leren, pedagogiek en onderwijsinnovatie. Via al deze onderzoeksprojecten krijgen leraren over de hele wereld toegang tot de nieuwste inzichten en ervaringen op het gebied van vernieuwend onderzoek. Lees op deze site meer over de verschillende onderzoeken:

  • Voor meer informatie en beleidsinzichten op het gebied van internationale onderwijsvernieuwingen uit het ‘Innovative Teaching and Learning’- onderzoek (ITL);
  • om te ontdekken hoe je 21st Century Skills in de schoolpraktijk kunt stimuleren en integreren (via het New Pedagogies for Deep Learning project en het Partners in Learning School Research-tool).

New Pedagogies for Deep Learning

Het is tijd voor meer uitdaging voor de leerlingen van nu, voor onderwijs waar leren met behulp van technologie centraal staat. Het partnership New Pedagogies for Deep Learning ontwikkelt wereldwijd nieuwe overdraagbare onderwijsideeën die inhoud geven aan gepersonaliseerd leren. Het is een onderzoeksproject vanuit een global partnership; door diverse internationale partijen zoals Microsoft, overheden en onderwijsprofessionals die samenwerken met duizend scholen over de hele wereld. Doel van het project is te achterhalen hoe we het diepere leren met behulp van technologie kunnen versnellen.

New Pedagogies for Deep Learning
21st Century Learning Design (21CLD): beoordelen en verbeter je leeractiviteiten

21st Century Learning Design (21CLD): beoordelen en verbeter je leeractiviteiten

Hoe help je je leerlingen bij de vaardigheden die ze nodig hebben in de 21e eeuw? 21st Century Learing Design biedt je een op onderzoek gebaseerde methode waarmee je je leeractiviteiten kunt beoordelen en verbeteren. Kijk hier voor voorbeelden, methodieken, workshops en ervaringsverhalen.

School Transformation Survey

De School Transformation Survey is een onderzoeksinstrument dat iedere school gratis kan inzetten om beter zicht te krijgen op het leren en lesgeven binnen de school. Ook kun je er onderwijsmethoden en vaardigheden mee meten en met behulp van een adviesrapport je eigen onderwijspraktijk verder ontwikkelen.

Het helpt je te begrijpen wat innovatieve lesmethoden in de praktijk voor jouw onderwijspraktijk of school kunnen betekenen én je kunt er een gemeenschappelijke visie mee nastreven voor innovatief onderwijs met technologie op jouw school. Daarnaast kan het je handvatten bieden om deze innovatie te beoordelen.

School Transformation Survey
Assessment and Teaching of the 21st Century Skills

Assessment and Teaching of the 21st Century Skills

Het Assessment and Teaching of 21st Century Skills-project (ATC21S) is een wereldwijd onderzoeksproject waarin manieren worden voorgesteld om vaardigheden van de 21e eeuw te meten en het stimuleert de integratie en adoptie van deze vaardigheden in de klas.

De Universiteit van Melbourne heeft het onderzoek geleid in samenwerking met Cisco, Intel en Microsoft. In samenwerking met Ministeries van Onderwijs (waaronder Nederland) is onderzoek gedaan in het basis- en voortgezet onderwijs. De kennisdocumenten (zoals whitepapers) met resultaten en adviezen zijn vrij beschikbaar en vind je hier.

De nieuwste artikelen in uw mailbox?
Blijf op de hoogte met de T&O nieuwsbrief!

Inschrijven